داداش کوچولو
داداش کوچولو

داداش کوچولو

دهه‌ی آخر بهترین فرصت

رمضان شروع نشده داره تموم میشه و  فرصتها همینجوری داره از دست میره نمیدونم تا رمضون دیگه زنده باشیم که ازش استفاده کنیم یا نه البته نباید تقوا و خدا پرستی ما مختص رمضان باشه، نه، این یه فرصته که ما یه کم شارژ بشیم و بتونیم طول سال بهتر خدامون رو عبادت کنیم.

رمضان از سه دهه تشکیل شده اولش رحمته یعنی اینکه باید رحمت خدا شامل حالمون بشه تا بتونیم روزه بگیریم و نماز بخونیم اگه روزه میگیری و نماز میخونی بدون که این توفیق خداست که نصیبت شده و خدا به هر کسی که لیاقت داشته باشه این توفیقات رو میده پس بدون که آدم لایقی هستی . اگه تا بحال به فکر نماز و روزه نیفتادی بازم فرصت داری هنوز دیر نشده و میتونی برگردی به سوی خدا و لیاقتت رو ثابت کنی.

بعد از اینکه رحمت خدا شامل حال ما شد و تونستیم که نماز و روزه رو بجا بیاریم زمینه فراهم شده برای مغفرت خدا و به همین دلیل دهه‌ی دوم دهه ی مغفرت نام داره. یعنی اینکه بعد از این عبادات خدا گناهان ما رو میبخشه البته بعد از اینکه توبه کردیم.

بعد از اینکه گناهامون بخشیده شد وارد مرحله ی سوم می‌شیم منظورم دهه ی سومه که تازه واردش شدیم و اونم رهایی از آتش جهنمه یعنی اینکه وقتی خدا گناهمون رو بخشید ما رو از جهنم نجات میده و اسممون رو تو ردیف بهشتیان می‌نویسه . تو یکی از این شبای دهه ی آخر شبی وجود داره که وسعتش به اندازه ی یک عمر زندگی و یک عمر عبادته شبی که خدا اون رو لیله القدر نامیده و پیامبر خدا گفته تو یکی از این ده شب آخره که اگه کسی اون شب بیدار باشه و عبادت کنه و ان شب رو دریابه انگار ۱۰۰۰ ماه عبادت کرده . ( لیلة القدر خیر من الف شهر  )

ببین چقدر رحمت داره! ما رو دعوت میکنه، میگه بیا به سوی من بیا منو عبادت کن بیا درد دلت رو بگو بگو که چقدر پشیمونی بگو که چقدر منو از دیگران بیشتر قبول داری بیا و فقط از من بخواه که فقط منم که تو رو میفهمم منم که هر وقت صدام کنی بدون وقت قبلی جوابت رو میدم منم که به هر زبونی دلت بخواد میتونی باهام حرف بزنی حتی اگه نتونی خوب حرفاتو بزنی بازم من میفهمم که چی میخوای بگی ( نحن اعلم بما فی نفوسکم ان تکونوا صالحین فانه کان للاوابین غفورا) یعنی : ما داناتر نسبت به درون شما هستیم اگر انسانهای صالحی باشید پس همانا او بخشنده ی اوابین است . اوابین به کسایی گفته میشه که هر وقت گناه میکنن باز توبه می کنند و از رحمت خدا نا امید نمی‌شن بعد از اینکه ما رو دعوت کرد خونش و ما رو قبول کرد بعدش میاد و همممممه ی اشتباهای ما رو می‌بخشه و آخرش کلی اجر و پاداش که هدیه های خدا هستن به ما میده و کلی درجه ی ما رو بالا می‌بره و ما رو از آتش جهنم نجات میده و میبره تو بهشت. آخ که نمیدونین چقدر لذت داره وقتی روز قیامت با خدا روبرو می‌شیم و کوله بارمون پره از کارای خوب و خدا هم به کسی نمیگه که ما چقدر آدمای بدی بودیم و چه گناهایی مرتکب شدیم و خدا بعد از اینکه توبه کردیم گناهامون رو بخشیده و پاک پاک ما رو میفرسته به بهشت و میگه ( اُدخلوها بسلام ءامنین ) یعنی وارد بهشت بشین در امنیت و سلامت کامل . واقعا اگه ما نتونیم از این ماه برای توبه کردن و بخشیده شدن گناهامون استفاده کنیم پس کی می‌خوایم به سوی خدا بر بگردیم ؟ ! ! پس تا دیر نشده باید به فکر باشیم . هنوز دیر نشده و فرصت باقیه باید قدرش رو بدونیم و استفاده کنیم.

خدایا تو را شکر میکنیم از این همه نعمت.

 

 

دعا

سلام:

یکی از دعاهایی که خیلی فضیلت داره تو این ماه این دعاست:

( اللهم انّک عَفُوّ غفورٌ رحیمٌ تُحِبُّ العفوَ فاعْفُ عَنّا )

بار خدایا : یقینا تو گذشت کننده و بخشنده و مهربانی و گذشت را دوست داری پس ما را ببخش . آمین

 

رمضان

رماضان .........

بازم اومد با یه کوله بار از خیر و برکت با دنیایی از رحمت. خدا تو این روزا دست رحمتش رو باز کرده و منتظر ماست که بیایم و از دریای رحمتش استفاده کنیم . منتظر ماست تا کوله بار گناهمون رو به زمین بزنیم . منتظر دل های خسته ی ماست تا درد دل کنیم و بهش بگیم که ای خدا؛ ای خدای مهربون خسته شدم از بس که گناه کردم؛ خسته شدم از بس حرفات رو نادیده گرفتم ؛ تو گفتی ظلم نکن ولی من گوش نکردم ؛ گفتی مال حرام نخور و من خوردم ؛ گفتی خوب باش اما نشدم . گفتی بد نباش اما شدم ؛ گفتی . . . .  خسته و پشیمونم منو ببخش کمکم کن تا از این سنگینی گناه نجات پیدا کنم کمکم کن تا باز بیام به سوی تو. بله خدا منتظر ماست . رحمتش خیلی بیشتر از اونیه که فکرش رو بکنی. خدا تو قرآنش به ما یه چیزی گفته که منو خیلی امیدوار میکنه ؛ اون گفته ( قل یا عبادی الذین اسرفوا علی انفسهم لا تقنتوا من رحمة الله ان الله یغفر الذنوب جمیعا انه هو الغفور الرحیم ) - زمر - ای پیامبر از طرف من بگو ای بندگان من که در گناه کردن زیاده روی کرده اید از رحمت خدا نا امید نشوید بدرستی که خداوند همه ی گناهان شما رو میبخشه همانا او بسیار بخشنده و مهربان است. ببین چقدر مهربونه گفته بیا و توبه کن مهم نیست که چقدر گناه کردی فقط بیا و بگو پشیمونم بگو دیگه این کارا رو نمیکنم و اگه این کارا رو بکنی من همه ی گناهات رو میبخشم .

 وای . . . . . چقدر رحمت . . . . !!!! پس به نظر من دیگه جایی برای تردید نمونده باید تا فرصت هست برگردیم و به خدا حرف دلمون رو بزنیم و بگیم که چقدر پشیمونیم . بگیم خدایا دیگه توبه کردم منو ببخش و تصمیم بگیریم دیگه گناه نکنیم و سعی خودمون رو بکنیم که دیگه گناه نکنیم.

من که رفتم تا دیر نشده . . . . . . . . .  .. .

خدا نگهدار . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

  

تبریک

حلول ماه مبارک رمضان را به همه ی شما دوستان همیشگیم تبریک میگم و از خدا میخوام که به ما توفیق بده از این ماه پر خیر و برکت هر چه بهتر استفاده کنیم. آمین