داداش کوچولو
داداش کوچولو

داداش کوچولو

حدیث

سلام دوستان

اگه به قسمت نظرات مطلب قبلی نگاه کنید میبینید که یه آقایی نوشته : ( همه بچه ها شرایط سالم وپاک بدنیا اومدن رو ندارن...پس این حرف دیگه معنی نداره مال قدیماست )

اما من اینجوری فکر نمیکنم و بازم میگم : همه ی کودکان پاک متولد می شوند و وجه استدلال من حدیث شریف نبوی است:

قال رسول الله ( صلی الله علیه وسلم ) : کُلُّ مولودیولَدُ علی الفطرة فإنما ابَواهُ یُهَوِّدانه او یُنَصِّرانه او یُمَجِّسانه . (او کما قال صلی الله علیه وسلم )

رسول خدا ( صلی الله علیه وسلم ) می فرمایند: هرکودکی بر فطرت پاک توحید متولد می شود و این پدر و مادر هستند که او را یهودی یا مسیحی یا مجوسی می کنند.

از این حدیث شریف فهمیده می شود که هیچ کودکی دزد متولد نمی شود ؛ هیچ کودکی قاتل متولد نمی شود ؛ هیچ کودکی خائن متولد نمی شود و هیچ کودکی . . . .

این گفتار گفتاریست که باید در آن تأمل کرد و به نظر من هیچ وقت کهنه نخواهد شد و هر چه بیشتر از آن می گذرد حقیقت آن روشنتر می شود. این موضوع به تجربه برایم ثابت شده . وقتی کودکانی را میبینم که در خانواده تربیت درستی نداشته اند و دارای مشکلات رفتاری و تربیتی مختلفی هستند اما پس از مدتی که با آنها کار  می کنم میبینم که تبدیل به فرشته می شوند به این نتیجه می رسم که آنها از همان ابتدا مانند یک فرشته بوده اند اما گرد و غبار تربیت ناصحیح بر آنها نشسته و درخشش قلب پاکشان در پس آن مخفی مانده و فقط کسی را میخواهند که این گرد و غبار را کنار بزند.

حال شما بگویید آیا من ( نوعی ) که معلمم  آنها را به این مرحله رسانده ام یا از قبل بر این فطرت بنا نهاده شده اند؟؟؟؟

یک تکه آهن زنگ زده وقتی با سیقل دادن براق می شود که اصل و گوهرش براق باشد وگرنه هرچه آن را سیقل دهی به روشنایی نخواهی رسید البته روش سیقل دادن نیز مهم است .

               چون بود اصل گوهری قابل؛ تربیت را در او اثر باشد

                                                   هیچ سیقل نکو نخواهد کرد آهنی را که بد گهر باشد

پس این کودکان نیز اصل گوهرشان پاک است و پاک متولد شده اند.

پس باز هم می گویم و بارها و بارها خواهم گفت و پای حرف خود خواهم ایستاد که:

« هر کودکی پاک متولد می شود نگذارید آلوده شود »

نظرات 1 + ارسال نظر
باقری یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 01:42 ق.ظ http://arousal25.blogfa.com/

سلام
باهات موافقم برای اینکه بچه ها نا زمانی که وارد دنیای ما بزرگتر ها نشدت اند پاکن و لی گاهی اوقات ما بزرگتر ها به نام تربیت راههای اشتباه را به آنها نشان می دهیم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد